Als je een winkel of horecazaak hebt dan weet je dat het belangrijk is dat je klanten of gasten snel en gemakkelijk kunnen betalen. Dat doen ze vandaag de dag op verschillende manieren. De één betaalt graag cash, de ander met zijn pinpas en een derde met zijn smartphone. Het is daarom belangrijk dat je een kassa hebt die verschillende betaalopties probleemloos kan verwerken.
Zeker als er veel betalingen moeten worden gedaan zoals in een café dan is het wel zo prettig als gasten niet te lang hoeven te wachten tot ze kunnen afrekenen.
De moderne kassasystemen van tegenwoordig kunnen veel meer dan alleen maar bestellingen afrekenen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook de voorraden in de gaten houden. Zo kun je instellen dat je een seintje krijgt als een bepaald product bijna op is en dus moet worden bijbesteld. Aan de hand van deze informatie kun je direct je bestelling bij de groothandel doorgeven. Zo wordt ook voorkomen dat iets ineens op is en je dus klanten teleur moet stellen. Een klant die niet krijgt wat hij graag wil, gaat naar de concurrent en komt misschien niet meer terug.
Betalingen worden steeds vaker gedaan met een card of met een smartphone of smartwatch. Het is dan voor de klant wel zo handig om gewoon aan tafel af te rekenen als er in een restaurant wordt gegeten. Of snel aan de bar na een drankje met de collega’s op vrijdagmiddag. Dan is het handig als je een mobiel pinapparaat hebt dat je overal kunt gebruiken. Dit soort systemen worden ook steeds vaker gebruikt om bestellingen op te nemen. Die schrijft het bedienend personeel niet meer op een kladblokje maar worden ingevoerd op een touchscreen dat de informatie meteen naar de bar of naar de keuken stuurt zodat de bestelling kan worden klaargemaakt.
Ben je winkel- of horeca eigenaar en wil je tijd overhouden voor andere dingen dan alleen voor de administratie? Wil je dat je klanten snel en gemakkelijk hun aankopen of bestelling kunnen afrekenen? Dan is een kassasysteem van DISH zeker het overwegen waard. De systemen kunnen volledig worden aangepast aan de wensen van de klant. Het is zelfs mogelijk om klanten in de horeca zelf hun bestelling te laten doorgeven via een bestelzuil of een touchscreen op de tafel. Op die manier kun je besparen op personeel ‘op de vloer’, wat goed kan uitkomen aangezien horeca personeel vaak lastig is te krijgen en vast te houden. Je kunt de boekhouding en het voorraadbeheer eraan koppelen. Zo wordt het doen van aangifte omzetbelasting een stuk eenvoudiger omdat je niet meer alle bonnetjes handmatig hoeft in te voeren. Je kunt de informatie rechtstreeks verwerken of doorsturen naar je boekhouder. De kans op fouten wordt ook een stuk kleiner, wat natuurlijk ook een groot voordeel is.
Download de gratis app van Valkenswaard24 en mis niets → Apple | Android