Luister
muziek
20 April 2025 14:03
Deel dit artikel:

Zo word je een goede professionele gastvrouw of gastheer

Bezoekers goed ontvangen is essentieel in bepaalde beroepen. Natuurlijk is gastvrijheid belangrijk in de horeca en andere uitgaansgelegenheden. Maar ook in een ziekenhuis of tijdens een congres is het belangrijk om bezoekers goed te ontvangen. Deels moet je dit in je hebben. Er zijn mensen die een natuurlijke gave hebben om mensen welkom te heten en indien nodig op hun gemak te stellen. Zeker in een ziekenhuis of uitvaartcentrum is het belangrijk om bezoekers met de juiste benadering te ontvangen. Er spelen soms heftige emoties en daar moet je als gastheer of gastvrouw goed mee om kunnen gaan.

valkenswaard24
  / Betaalde content
Advertentie

Maar ook als er een vrolijke reden is voor bezoek, zoals in een theater, is gastvrijheid belangrijk.

Waarom is hospitality belangrijk?

Wanneer bezoekers op een prettige manier worden ontvangen en goed geholpen waar nodig, dan is dat voor een bedrijf enorm positief. Een patiënt die voor een spannende behandeling of operatie naar het ziekenhuis komt heeft er zeker baat bij als er iemand is die hem of haar welkom heet en de weg wijst. Maar die ook een luisterend oor heeft als iemand even zijn verhaal kwijt wil. Sommige gebeurtenissen zijn heel heftig en ingrijpend en zeker als er bijvoorbeeld geen familie aanwezig is om iemand bij te staan is de rol van een gastvrouw of gastheer heel belangrijk. Maar ook als mensen een avondje uit gaan wordt het zeer gewaardeerd als ze professioneel welkom worden geheten en een onvergetelijke avond hebben.

Training voor gastheren en gastvrouwen

Er is een professionele hospitality training beschikbaar van BTR Trainingen voor mensen die bij een bedrijf de rol van gastheer of gastvrouw vervullen. Tijdens de training vinden rollenspellen plaats waarin wordt geoefend met bijzondere omstandigheden zoals een bezoeker die onwel wordt, een bezoeker met een lichamelijke of verstandelijke beperking of een zeer veeleisende gast. Maar ook omgaan met onverwachte situaties of een bezoeker die zich wil beklagen horen bij de training. De-escaleren is dan heel belangrijk om ervoor te zorgen dat een vervelende situatie snel wordt opgelost. Met de juiste tips en tricks kunnen veel problemen voorkomen worden.

Kies het juiste trainingsinstituut

Aan het geven van trainingen aan personeel wordt veel geld uitgegeven. Dat is niet erg, als de trainingen naar wens zijn. Kies je trainingsinstituut dan ook met zorg. Informeer je goed over de inhoud van een training en de mogelijkheden voor persoonlijke inbreng. Je kunt contact opnemen met BTR Trainingen via btrtrainingen.nl. Zij bieden een uitgebreid pakket aan trainingen voor werkenden. Niet alleen op het gebied van hospitality, maar onder andere ook trainingen voor leidinggevenden en trainingen voor omgaan met agressie. Op de website staat over alle trainingen uitgebreide informatie. Je kunt voor een training individuele medewerkers aanmelden, maar het is ook mogelijk om een training te volgen met alleen eigen collega’s. Als je een offerte aanvraagt wordt er contact opgenomen om de verschillende mogelijkheden te bespreken.

Download de gratis app van Valkenswaard24 en mis niets → Apple | Android

Deel dit artikel:
Advertentie



Ga terug
Advertentie
Advertentie