Ben je met je onderneming actief op de Duitse markt en ben je van plan om uit te breiden? Dan is het goed om rekening te houden met een aantal inzichten met betrekking tot de Duitse economie.
Duitsland staat internationaal bekend om zijn verouderende bevolking, kritische consumenten en krapte op de arbeidsmarkt. Het veroveren van de Duitse markt gaat dus zeker niet zomaar.
Er zijn verschillende inzichten waar je rekening mee moet houden als je de Duitse markt wilt gaan veroveren. Producten die het in Nederland goed doen vanwege de jongere bevolking, kunnen in Duitsland compleet floppen, doordat de gemiddelde leeftijd hoger ligt. Veroudering is een serieuze factor om rekening mee te houden. Bovendien geloven andere Duitse ondernemers en klanten in een eerste indruk; de ervaring met de eerste levering moet goed zijn. Bovendien kan het lastig zijn om aan Duits personeel te komen.
Duitsland staat al jarenlang bekend om zijn verouderende inwoners. De gemiddelde leeftijd was in 2015 nog bijna 46 jaar. Rond 2050 ligt de gemiddelde leeftijd zelfs op 50 jaar. De helft van de Duitse bevolking tikt dus bijna de 50 aan. Dat is goed te beseffen als je een product op de markt wilt gaan brengen dat vooral bedoeld is voor jongeren. Vanwege de verouderende markt is de digitale sector vrij zwak, maar doet Duitsland het goed op het gebied van bouw en de auto-industrie. Overleg dus altijd met je sales manager Duitsland voordat je een nieuw product op de markt brengt.
Begin je net een bedrijf in Duitsland en wil je weten hoe je snel de markt kunt veroveren? Denk dan na over de aankoopervaring die je biedt aan andere bedrijven en je klanten. Duitsers hebben vaak een voorkeur voor bepaalde online winkels op basis van ervaring met leveren. De verzending moet goedkoop zijn, maar het product moet wel snel geleverd worden. Bovendien willen de meeste Duitse consumenten hun bestelling kunnen volgen en zelf kunnen beslissen wanneer het pakket geleverd wordt. Om deze reden is het belangrijk te zorgen dat de ervaring met leveringen beter is dan bij je concurrent.
Aan getalenteerd Duits personeel komen kan erg lastig zijn. Het is ook hier weer belangrijk om aantrekkelijker te zijn dan de concurrent. Jongeren hebben in verband met de vergrijzing weinig moeite om een baan te vinden. Toptalent vinden kan daardoor lastig zijn. Zorg er daarom voor dat je aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden met een goed salaris biedt.Ben je met je onderneming actief op de Duitse markt en ben je van plan om uit te breiden? Dan is het goed om rekening te houden met een aantal inzichten met betrekking tot de Duitse economie.
Duitsland staat internationaal bekend om zijn verouderende bevolking, kritische consumenten en krapte op de arbeidsmarkt. Het veroveren van de Duitse markt gaat dus zeker niet zomaar.
Er zijn verschillende inzichten waar je rekening mee moet houden als je de Duitse markt wilt gaan veroveren. Producten die het in Nederland goed doen vanwege de jongere bevolking, kunnen in Duitsland compleet floppen, doordat de gemiddelde leeftijd hoger ligt. Veroudering is een serieuze factor om rekening mee te houden. Bovendien geloven andere Duitse ondernemers en klanten in een eerste indruk; de ervaring met de eerste levering moet goed zijn. Bovendien kan het lastig zijn om aan Duits personeel te komen.
Duitsland staat al jarenlang bekend om zijn verouderende inwoners. De gemiddelde leeftijd was in 2015 nog bijna 46 jaar. Rond 2050 ligt de gemiddelde leeftijd zelfs op 50 jaar. De helft van de Duitse bevolking tikt dus bijna de 50 aan. Dat is goed te beseffen als je een product op de markt wilt gaan brengen dat vooral bedoeld is voor jongeren. Vanwege de verouderende markt is de digitale sector vrij zwak, maar doet Duitsland het goed op het gebied van bouw en de auto-industrie. Overleg dus altijd met je sales manager Duitsland voordat je een nieuw product op de markt brengt.
Begin je net een bedrijf in Duitsland en wil je weten hoe je snel de markt kunt veroveren? Denk dan na over de aankoopervaring die je biedt aan andere bedrijven en je klanten. Duitsers hebben vaak een voorkeur voor bepaalde online winkels op basis van ervaring met leveren. De verzending moet goedkoop zijn, maar het product moet wel snel geleverd worden. Bovendien willen de meeste Duitse consumenten hun bestelling kunnen volgen en zelf kunnen beslissen wanneer het pakket geleverd wordt. Om deze reden is het belangrijk te zorgen dat de ervaring met leveringen beter is dan bij je concurrent.
Aan getalenteerd Duits personeel komen kan erg lastig zijn. Het is ook hier weer belangrijk om aantrekkelijker te zijn dan de concurrent. Jongeren hebben in verband met de vergrijzing weinig moeite om een baan te vinden. Toptalent vinden kan daardoor lastig zijn. Zorg er daarom voor dat je aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden met een goed salaris biedt.
Download de gratis app van Valkenswaard24 en mis niets → Apple | Android