Luister
muziek
29 maart 2024 - 15:19
Deel dit artikel:

Brabantia blikt tevreden terug met omzet van 162 miljoen: ‘Daar zijn we als familiebedrijf enorm trots op’

De holding van het Valkenswaardse bedrijf Brabantia sluit het jaar 2023 af met een totale omzet van 162 miljoen euro. De omzet bleef hiermee gelijk aan de omzet in 2022. Daarnaast laat het familiebedrijf op het gebied van duurzaamheid in 2023 een aantal verbeteringen zien. Het internationale interieurmerk is hiermee goed op weg naar 100 procent circulair design in 2035.

valkenswaard24
  / / Redactie
Advertentie

Tijn van Elderen, CEO van de holding: “We zijn tevreden met de behaalde resultaten in 2023. Ondanks de moeilijke marktomstandigheden zijn we erin geslaagd om ons aan te passen. We hebben onze omzet weten te behouden en in de - voor ons belangrijke - markten Duitsland en de Verenigde Staten zijn we in het afgelopen jaar gegroeid. Tegelijkertijd hebben we een aantal belangrijke stappen gezet om onze duurzame doelen op weg naar 2035 te realiseren. Dit laat zien dat onze bedrijfsresultaten hand in hand gaan met onze duurzame doelen. Daar zijn we als familiebedrijf enorm trots op."

Innovaties en nieuwe collecties

In het afgelopen jaar werd het assortiment van Brabantia fors uitgebreid met ruim zeventig nieuwe producten en kleuren. Zo werd de succesvolle Make & Take-collectie uitgebreid met een serie thermosproducten voor onderweg en introduceerde Brabantia de New Dawn-strijkplanken en hoezen gemaakt met 100 procent Fairtrade-katoen. Daarnaast werd de stijlvolle Bo-familie uitgebreid met de Bo Waste Bin in 4, 7 en 12 liter voor de badkamer. De duurzame StepUp Pedal Bin, gemaakt met 91 procent gerecycleerd huishoudelijk afval, werd uitgebreid met een 10, 16 en 25 liter. Ook lanceerde Brabantia in 2023 de nieuwe SinkStyle-collectie: een high-end collectie van een luxe aanrechtaccessoires. Als kers op de taart werd de recent geïntroduceerde Make & Take Saladekom in 2023 bekroond met een GIO-Award voor goed industrieel ontwerp.

Duurzame doelen dichterbij

Brabantia uit Valkenswaard streeft in 2035 naar 100 procent veilig materiaal, 100 procent schoon afvalwater, 100 procent hernieuwbare energie, 100 procent gerecycled productieafval, 100 procent gerecycled biobased materialen en 100 procent recyclebare producten. In 2023 zijn deze doelen weer iets dichterbij gekomen: 98 procent veilig materiaal, 100 procent schoon afvalwater, 67 procent hernieuwbare energie, 92 procent gerecycled productieafval, gerecycled 38 procent biobased materialen en 94 procent recyclebare producten. Zo heeft Brabantia een veld met 768 zonnepanelen geplaatst bij de productielocatie in Letland.

Verkoop Dutchdeluxes

In juni 2023 heeft de holding het merk Dutchdeluxes verkocht. De holding richt zich momenteel op de kernactiviteiten van de merken Brabantia en het Spaanse Lékué.

Download de gratis app van Valkenswaard24 en mis niets → Apple | Android

Deel dit artikel:
Advertentie



Ga terug
Advertentie
Advertentie